VR Newsroom

De uitdaging

Een interactief element ontwikkelen om Real-Time PR te presenteren op een evenement


Presspage zocht naar innovatief en interactief element voor hun jaarlijkse evenement voor PR en communicatie professionals: PR is Key. Dit jaar was het thema Real-Time PR. Presspage is een toonaangevende leverancier van socal media newsrooms, digitale persomgevingen en media centra. Hoe kan Virtual Reality hieraan bijdragen?

De oplossing

Een VR Newsroom waarin media in een 360° omgeving kan worden bekeken


Het hoofdproduct van Presspage is de newsroom. Met de newsroom hebben klanten van Presspage de mogelijkheid om persberichten, social media posts, image galleries, video’s en nog vele andere soorten publicaties te plaatsen. Het systeem van Presspage geeft de klant vervolgens de mogelijkheid om relevante data te bekijken omtrent de gepubliceerde berichten. Voor één van de klanten van Presspage, KLM, hebben wij een prototype gelanceerd van een “VR Newsroom”. De VR Newsroom houdt in dat de publicaties (nieuwsartikelen, foto’s, video’s en social media berichten) in een toffe 360 graden omgeving kunnen worden bekeken met behulp van een VR bril. Na een inspirerende presentatie van een van de oprichters van Presspage werden de door ons bedrukte virtual reality brillen uitgedeeld aan het publiek en kon iedereen de VR Newsroom van KLM ontdekken!

Neem vrijblijvend contact op

*

Liever even bellen?
+31 30 227 07 94

Of mailen
info@vr-house.nl